Selasa, 23 Ogos 2016

LASAI DALAM KEHIDUPAN REMAJA DI KAMPUNG PUYUT




PENGASAS NAMA LASAI.

selamat datang dan assalahmualaikum, kepada semua pembaca blog saya kali ini,
sebelum saya lanjutkan kisah di dalam blog ini. sama sama kita sedekahkan al fatihah kepada arwah sahabat-sahabat yang pernah bersama-sama kita di kampung puyut, moga allah sentiasa tempatkan mereka bersama orang orang yang beriman, amin ya rabbal alamin,

nama pertama kali lasai di beri semasa satu pertandingan bola sepak dari di padang bandaran lahad datu, di situ nama blues guy di tukar kepada lasai f.c. kerana nama pasukan ini semua dari remaja di kampung puyut pada masa itu. pengasas nama yang memberikan nama lasai .f.c. adalah arwah jipun kerana dia  adalah nama pengasas yang memberikan nama LASAI.F.C.
tidak kurang juga lawan lawan dari pasukan pasukan yang lain kerana mereka juga sama sama hebat terdiri dari pasukan sapagaya, polis, lamak .f.c. dan berberapa nama nama yang lain lagi yang tidak dapat saya sebutkan nama mereka di sini.
   bola sepak adalah hobi yang di minati oleh remaja remaja di kampung puyut, kami juga mempunyai pengurusan yang cukup baik yang di kendalikan oleh MOHD ZAIN dan MOHD RAFI@ ORG KAYA. mereka selalu mengaturkan jika ada sebarang pertandingan bola sepak di peringkat lahad datu. pemain pemain lasai tidak kurang hebatnya kerana mempunyai skill masing masing pada masa itu saya masih lagi sebagai penyokong.
  dari segi latihan yang kami lakukan pada setiap petang kami ramai ramai bermain bersama sama untuk mencergaskan diri, walau pun kami tidak mempunyai padang tersendiri tapi bagi kami selalu bermain di PADANG JIWA. atau pun di kenali perumahan flat di kampung puyut. di situ terletkanya sebuah kawasan yang luas dan tidak menganggu ia adalah kawasan padang permainan bola tampar pada masa itu. padang jiwa bukanlah padang yang berumput seperti padang bandaran padang jiwa adalah kawasan berbatu batu dan berdebu. bagi kami padang seperti padang jiwa adalah padang pertama kami bermain, walau pun kasar berbatu batu dan berdebu ia tidak menjadi penghalang untuk kami bermain bersama sama, padang kedua kami ialah padang bandaran kerana pada masa itu padang bandaran sentiasa terbuka pada sesiapa saja.
  walau pun jarak antara kampung puyut dan padang bandaran jauh ia tidak mematahkan semangat kami untuk bermain di padang yang cukup baik pada masa itu, di mana saja ada pertanding pastinya kami dan pasukan lasai pasti akan menyertai didalam pertandingan kerana dari segi pengangkutan kami sentiasa mendapat sokongan dari saudara kami encik LASAI DIN dan juga encik LASAI GUNNERS mereka support dari segi pengangkut semasa kami pergi mengikuti pertandingan yang sedang di anjurkan di mana mana,
 biasanya tempat kami berjumpa selepas pertandingan dan sebelum pertandingan kami selalu berjumpa di simpang empat antara simpang menuju ke kampung air, kampung tiak tiak, dan kampung simunul itulah laluan jambatan yang menghubungkan kami di semua kampung dengan lokasi yang cukup bagus sesuai untuk kami berbincang dan melepaskan penat selepas bermain. dan lokasi simpang empat berdekatkan dengan surau kampung puyut yang masih ada sekarang ini.



sampai di sini sahaja untuk kali ini dan terimah kasi kepada geng geng lasai vetren dan MUFC LEGEND F.C.  dan tak lupa juga kepada geng geng remaja lasai yang dulu dan terkini.

LASAI DIN,
LASAI GUNNERS,
HUSSIN LASAI,
MOHAMMAD JOSLIN DANIAL.
MOHD RAFI.
LYDIA MUDYA.
MOHD SABRI ASAH.
BENSAR ABDUL HAMID.
ACIN ALKANTA.
AZLAN SHAH.
KEISME LUNA DEFF.
FAUZIAH BERNIE.
SITI MINA.
FEYAH JJHJELMO.
CT SABAH.
WAN LASAI.
MOHAMMAD ALI KUNDONG.
BAJAU UBIAN.
DIDO DIDO.
SANUSI MIASIL.
ESMAR ABDUL HAMID.
LAST MAN STANDING.
ATAN LD.
ALBADRIN ALKANTA.
ABDUL HARUN.
RAZMAL ADIEQ.
TOM HIGHLIGHT.
IZIATI ASRI IZI.
MIMI OYONG.
DION ASYRAF.
MASDI ALEX.
MAR SIDDIK.
YASIN LASAI SIN.
LIZA WILLIAM.
JAMAL MAL.
KIMIE MIE.
SIDDIQ DIQ.
ALAMIN ESING.
MADIN ESING.
BENYAJID BERNIE.
ALAMIN ALKANTA.
BEN LICCA.
DEV DAS.
SHA SHA SHAEDOL.
AZMI HALIK.
EDDIE LUNA.
SHARIF ABDULLAH.
JAPAL OMAR.
BEMIN DIANSUY.
JEPOK LASAI.
ABDUL SATTAR HJ USING
MIRLAN.
RAY.
ABDUL AZIZ HJ USING.

mereka juga adalah remaja yang sama sama aktif bersama kami semasa di kampung puyut.
 terimah kasih dan jumpa lagi di masa akan datang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan